m a n n s t e r

July 4, 2008

Ketika..

Filed under: Uncategorized — mannster @ 8:34 pm
1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita
Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis,
tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

(more…)
Advertisements

June 9, 2008

AN EXPLANATION OF THE PERFECT NAMES & ATTRIBUTES OF ALLAH

Filed under: Uncategorized — mannster @ 4:27 pm

“He is Allah, the Creator, the Originator, The Fashioner, to Him belong the most beautiful names: whatever is in the heavens and on earth, do declare His praises and glory. And He is the Exalted in Might, The Wise. (Quran 59:24)

“The most beautiful names belong to God: so call on Him by them;…” (7:180) (more…)

7 Cara Kenali Orang Sombong & Bongkak

Filed under: Uncategorized — mannster @ 8:40 am

SOMBONG bererti terasa kelebihan dan kehebatan yang ada pada diri sendiri, kemudian ditambah dengan sifat suka menghina dan merendahkan orang lain. Orang sombong memandang rendah manusia lain kerana berasakan sesuatu kelebihan yang ada pada diri mereka.

Begitulah sombongnya Iblis yang enggan sujud kepada Nabi Adam. Tidak cukup dengan kesombongannya kepada Allah, lalu ia menempelak: “Mana bisa aku bersujud kepada manusia, kerana aku dijadikan dari api yang mulia, sedangkan Adam dijadikan dari tanah yang hina.


(more…)

June 5, 2008

Filipino peace prize for Nik Aziz

Filed under: Uncategorized — mannster @ 2:04 pm
 

KUALA LUMPUR: Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat has been picked for this year’s Gusi Peace Prize for his efforts in politics, social services and religious advocacy.

The Pas spiritual leader would be presented with the award at the Manila-based Gusi Peace Prize Foundation’s awards night to be held in the Philippine capital in November, foundation board chairman Barry Gusi told the New Straits Times.
(more…)

Saya Kakak Dia

Filed under: Uncategorized — mannster @ 1:47 pm

Kawan saya mempunyai anak saudara yang bekerja sebagai wartawan diakhbar
harian. Kata kawan saya, anak saudaranya itu memang selalu berlagak dan
menjadi ‘Ms. Know All’ di kalangan kawan-kawan. Apa skill kewartawanan
yang diajar dia ikut. Apa yang orang asuh supaya jadi wartawan yang hebat
dia ikut.
(more…)

May 21, 2008

berperikse..

Filed under: Uncategorized — mannster @ 6:37 pm

busy2..heheh..padahal tinggal lagi 2 paper je..

on 23 and 24 May..

takde mase nk update blog..plus internet kat mmu ni..ades..mmg nk maki je manjang..

(more…)

May 19, 2008

Doa Tuan Guru Nik Abd Aziz bin Nik Mat – Mursyidul AM PAS

Filed under: Uncategorized — mannster @ 7:29 am

Doa Tuan Guru Nik Abd Aziz bin Nik Mat – Mursyidul AM PAS

“Wahai Tuhan Kami, berilah kami perasaan takut kepadamu yang dapat menghalang kami dari kemaksiatan dan berilah kami ketaatan kepadamua yang menyampaikan kami ke syurgamu, dan berilah dan berilah keyakinan yang memudahkan kami menghadapi bencana di dunia.”

“Wahai tuhan kami berilah kami kenikmatan pendengaran, penglihatan dan kekuatan tubuh badan selama hidup kami dan jadikanlah dia mewarisi kami dan berilah pembalasan kepada orang yang menzalimi kami. Dan tolonglah kami terhadap orang yang memusuhi kami.Dan

(more…)

May 15, 2008

Betapa Payahnya Malaikat² Meminta Tanah Dari Bumi

Filed under: Uncategorized — mannster @ 12:39 am

Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam, Akan tetapi apabila beliau sampai ke bumi , bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam, kerana bumi khuatir Adam jadi maksiat kepada Allah. Lalu Jibril kembali ke hadrat Tuhan, ia tidak dapat berbuat apa-apa, mendengar sumpah bumi. Begitulah seterusnya, Allah memerintah malaikat Mikail, jawapan bumi masih sama dan selepas itu Allah memerintahkan malaikat Israfil, tetapi malangnya jawapan bumi masih tidak berganjak, dan masing-masing kembali dengan tangan yang hampa.
(more…)

10 Langkah Mewujudkan Keyakinan Diri

Filed under: Uncategorized — mannster @ 12:33 am

Berikut merupakan 10 langkah yang ringkas ke arah mewujudkan keyakinan diri:

1. Anggapkan diri anda yang diciptakan oleh Allah adalah sama seperti orang lain.

2. Orang lain boleh buat, kenapa anda tidak boleh buat?

3. Apa kekurangan/kelemaha n yang ada pada diri anda dan baikinya.

4. Jangan takut-takut atau teragak-agak untuk melakukan sesuatu yang positif

(more…)

May 12, 2008

Boleh Balik Awal Boss?

Filed under: Uncategorized — mannster @ 9:04 pm

Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari nie..Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!!alasannya mestilah pasal sembahyang ajer! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal..

Pekerja 1 : A’kum Boss, bulih saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!
Next Page »

Blog at WordPress.com.