m a n n s t e r

July 6, 2008

Chot

Filed under: haaaa haaa haaa lawaknye — mannster @ 11:19 am
GAMBAR
Chot baru lepas tangkap gambar di kedai yang berhampiran dengan rumahnya.
Sekarang, dia cuma perlu menaiki bas untuk ke Jabatan Imigresen supaya dia dapat membuat pasport baru untuk dirinya.
Setelah hampir sejam menunggu di perhentian bas, bas pun tiba. Chot naik dan disebabkan bas itu penuh sesak, Chot mengambil keputusan untuk berdiri sahaja sambil tangannya memegang gambar yang baru diambilnya di kedai tadi.
Tiba-tiba, bas itu brek mengejut. Chot terlepas gambarnya itu lalu jatuh ke bawah tempat duduk penumpang.
Chot tunduk dan mencari gambarnya itu tadi. Bila dia nampak gambar tadi berada di bawah tempat duduk seorang penumpang, Chot berkata, “Kak…
Boleh tolong angkat sikit kain akak tu tak? Saya nak ambik gambar…”
KEMIK

Chot baru habis main bolasepak dan berjalan menuju ke kereta. Tiba di keretanya, Chot dapati ada kesan kemik di sebelah pintu pemandu keretanya seperti terkena bolasepak.

Keesokkan harinya, Chot membawa kereta itu ke woksyop. Mekanik di woksyop tu yang sememangnya tahu akan ke’bendul’an Chot, cuba nak mempermainkan Chot.
Dia memberitahu, sekiranya Chot meniup melalui lubang ekzos
keretanya itu… pintu yang kemik itu akan kembung kembali dan keretanya akan kelihatan seperti sediakala..
Maka, Chot pun pulang ke rumah dan mula meniup melalui lubang ekzos keretanya itu. Tiada apa-apa yang berlaku. Chot meniup dengan lebih kuat lagi namun tetap juga tiada apa-apa yang berlaku.
Teman serumahnya, Chet… keluar dan bertanya, “Apa hang buat tu?”

Chot menjelaskan kepada Chet bagaimana mekanik di woksyop tadi telah mengarahkannya untuk meniup melalui ekzos kereta supaya kemikan di pintu keretanya akan kembung semula..

Chet menggeleng-gelengkan kepala, ketawa berdekah-dekah sambil berkata,
“HELLLLO!! Awat la hang ni mangkuk sangat? Hang kena tutup semua cermin tingkap kereta ni dulu!”

BUKU TEPON

Chot merempuh masuk ke satu perpustakaan awam dan meluru ke meja pendaftaran.
“Saya nak buat aduan! Saya nak komplen!” jerkah Chot.
” Ada apa, encik?” tanya pustakawan bertugas.
“Saya ada pinjam satu buku cerita dari sini minggu lepas dan ianya sungguh
mendukacitakan! ” kata Chot.
“Apa masalahnya?” tanya pustakawan itu lagi.
“Banyak sangat watak dalam buku cerita tu dan saya tak paham langsung apa yang cuba buku tu kisahkan. Tak ada jalan cerita langsung!”

Pustakawan tersebut berkata, “Ahh…. jadi, encik ni la yang ambil buku panduan telepon kami yang dah hilang dekat seminggu tu!”

MASA 

Chot: “Chet, skrang dah pukui brapa?”
Chet: “3:15 petang.”
Chot: (dgn mimik muka kehairanan) “Aku pelik lar, awat sumer orang nak
menipu dengan aku ari nih?”
Chet: “Awat lak? Bila lak aku tipu hang?”
Chot: “Sepanjang ari aku dok tanya masa kat orang, dan sepanjang ari jugak
la aku dapat jawapan yang berbeza. Tak dak sorang pun yang bagi jawapan yang sama…”
 
 
 

 

1 Comment »

  1. hehehe cacat jek chot ngan chet ni

    Comment by medea — July 6, 2008 @ 11:36 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: